Frank Maes, hoofdtrainer van REL Etten-Leur
Volledig scherm
Frank Maes, hoofdtrainer van REL Etten-Leur © Pix4Profs/Moreno Molenaar

50 turbulente rugbyjaren in Etten-Leur: ‘We waren zelfs zover weggezakt, dat we geen volledig eerste team meer hadden’

amateurbijlageETTEN-LEUR – Rugbyclub Etten-Leur viert dit jaar haar vijftigste verjaardag. De club speelde ooit in de hoogste klasse van Nederland, maar zakte ook weer af naar de derde klasse. Aan hoofdtrainer Frank Maes de taak om de mannen van REL wederom naar een hoger niveau te tillen: ,,Het zal zwaar worden, maar dat geeft niet.”

1. Topvechters gingen weg toen Nick Hemmers de baas werd, nu is hij één van 's werelds beste kickbokstrainers
    PREMIUM

Topvech­ters gingen weg toen Nick Hemmers de baas werd, nu is hij één van 's werelds beste kickboks­trai­ners

Een sprong in het diepe, maar dan in het kwadraat. Gewaagd, de kans op mislukking op de loer. Maar na dertien jaar kan gesteld worden dat Nick Hemmers de familienaam in ere heeft gehouden. De Bredanaar is inmiddels een van de meest gewilde kickbokstrainers ter wereld, en zijn sportschool is enorm populair. ,,Het was heel moeilijk dat veel topvechters weggingen toen ik het overnam.”