Studiekring Etten-Leur - Nieuwsbrief

Studiekring is een landelijke organisatie voor studiebegeleiding. Op 98 vestigingen door heel Nederland worden dagelijks scholieren op weg geholpen met schoolwerk.
Sinds maart 2013 zit er ook een vestiging van Studiekring in Etten-Leur.

Studiekring Etten-Leur bevindt zich aan de Bisschopmolenstraat 52A.
Op deze vestiging kunnen leerlingen uit Etten-Leur en omgeving terecht voor intensieve studiebegeleiding. Immers, niet alle leerlingen doorlopen de middelbare school zonder problemen. Sommige leerlingen hebben wel een steuntje in de rug nodig in de vorm van studiebegeleiding.
Studiekring Etten-Leur biedt verschillende vormen van studiebegeleiding.
Zo is er bijvoorbeeld huiswerkbegeleiding. Bij deze vorm van begeleiding kunnen leerlingen drie, vier of vijf middagen per week in een rustige omgeving werken aan hun huiswerk. Onder begeleiding van ons professionele docententeam wordt er ook gewerkt aan het ontwikkelen van studievaardigheden.
Naast huiswerkbegeleiding kunnen scholieren bij Studiekring Etten-Leur terecht voor bijles. In Etten-Leur bieden wij bijles in vrijwel alle schoolvakken en ook basisschoolleerlingen uit groep 7 en 8 zijn welkom voor zogenaamde basisschoolbegeleiding.
Voor leerlingen die kampen met faalangst wordt in Etten-Leur individuele faalangstreductietraining aangeboden. In tien sessies wordt gewerkt aan het onder controle krijgen van faalangstige trekken.
Bij al onze vormen van begeleiding staat een persoonlijke aanpak voorop. Iedere leerling is anders en daarom krijgt iedere leerling bij Studiekring Etten-Leur een persoonlijk plan van aanpak. Ouders worden door middel van een wekelijks verslag op de hoogte gehouden van de vorderingen van de leerling.

Studiekring Etten-Leur is trotse sponsor van Rugbyclub Etten-Leur en wij zijn van plan om de (ouders van) leden van REL binnenkort te trakteren op een gratis ouderworkshop 'Studievaardigheden'. U leest hierover meer in een volgende nieuwsbrief.

Namens Studiekring Etten-Leur,

Judith van Boven,
vestigingsmanager

Voor meer informatie over Studiekring Etten-Leur: