Nieuwsflits 2020 - 12 Rugbyclub Etten-Leur

Beste leden en vrienden van Rugbyclub Etten-Leur,

Het einde van het jaar 2020 is in zicht en het nieuwe jaar 2021 is dichterbij als dat we denken. Wie had 1 jaar geleden gedacht dat seizoen 2020-2021 zo zou lopen als waar we nu staan. Het is te bizar voor woorden en laten we hopen dat het snel weer “normaal” gaat worden.

Lekker met je maatjes op de club, wedstrijdje spelen, een hapje en drankje doen, activiteiten organiseren… …gewoon zoals het was één jaar geleden. Hoe dit seizoen verder gaat lopen weten we met elkaar nog niet. Dat het een seizoen word om nooit meer te vergeten, dat staat vast.

Naast onze corona updates, hierbij de nieuwsbrief met nieuwtjes en weetjes. Hierbij stellen we jullie op de hoogte van de zaken waar we met een aantal vrijwilligers binnen de club mee bezig zijn, en waar we mogelijk hulp en input van jullie als REL-lers voor vragen. Zijn er zaken waar jullie meer van willen weten zien we jullie reactie graag tegemoet.

Hieronder de zaken die we met jullie willen delen.

Wisten jullie dat:

- In september 12 REL – leden de cursus “Coachen 15-a-side, niveau 1” hebben gevolgd bij REL.

- De bezetting met trainers op de jeugdcategorieën nu goed staat voor de toekomst.

- Peter Mul onze nieuwe CJC – coördinator is geworden en we daar heel blij mee zijn.

- Het TBM Pre Seizoen d.d. 26-09 is afgelast door te weinig inzetbare vrijwilligers.

- De junioren en cubs elke zaterdag gezamenlijk trainen van ca. 09:15 – 11:15uur onder enthousiaste begeleiding van Michael van Osch en Angelo de Klerk.

- De guppen, turven, benjamins en mini’s om de zaterdag (de even weken) trainen van ca. 09:30 – 11:00 uur.

- Het ledenaantal onder de jeugd leden is ondanks de Corona stijgende!! Status & aantallen: eind juni 72 , eind september 76, begin december 82 jeugdleden.

- Het leden aantal onder de senioren heren en dames zijn dalend. Status & aantallen: eind juni 78+13 , eind september 85+14, begin december 82+9 leden.

- We op zoek zijn naar vrijwilligers die de Promotie- & Ledenwerving (en leden behoud) activiteiten voor de club.

- Jullie leden zijn de club, alle initiatieven zullen moeten worden omarmd.

- De voorbereidingen voor het “REL 50-jarig jubileum” met commissie in volle gang zijn.

- De Buitenschoolse Opvang in ons clubhuis nu ca. 10 kindjes opvangt.

- De vaste REL activiteiten voor het resterende seizoen ’20-’21 weer gaan inplannen na het zicht op de versoepeling van de Corona maatregelen. Hoe de activiteiten gerealiseerd gaan worden is afhankelijk van de geldende Corona regels.

- De lijntjes met de gemeente Etten-Leur goed lopen en we in overleg zijn over de huur van de velden.

- De Accommodatie Commissie om de week alles weer spic en span maak op onze club, René Pijnenburg, Frans van de Laan en Peter Pot bedankt!

- De Grote Club Actie heeft € 1.360,- opgeleverd.

- De RABO-clubkas heeft € 415,- heeft opgeleverd.

- De Chocoladeletter actie van AH Pollemans heeft € 97,- opgeleverd

- We ons hebben ingeschreven bij de Buitenschoolse activiteiten “Sjors Sportief en Creatief”.

- We altijd op zoek zijn naar sponsoren / personen / bedrijven die iets aan de REL willen bijdragen.

Welke mogelijkheden er “standaard” zijn, zie (LINK REL-website)

Wat zit / zat er in de planning?

- Het clubhuis voorlopig gesloten blijft.

- De jeugd tot 17 jaar blijven op hun trainingstijden trainen.

- De junioren en cubs blijven iedere zaterdag trainen van ca. 09:15 – 11:15 uur.

- De guppen, turven, benjamins en mini’s blijven trainen op de even weken op zaterdag van ca. 09:30 – 11:00 uur.

- De senioren trainers schakelen na iedere RIVM maatregelen om ook deze groep aan de gang te houden / krijgen.

- Alle activiteiten voorlopig worden afgelast en uitgesteld.

- zaterdag 12-12-2020; REL - Kerst diner (Uitgesteld)

- zondag 03-01-2021; Traditioneel Oud REL -vs- Jong REL (Uitgesteld)

- dinsdag 05-01-2021; 2e REL ouder avond GTBM – categorie (Afgelast)

- woensdag 13-01-2021; Bijzondere Algemene Leden Vergadering; 20:00uur

- dinsdag 19-01-2021; 2e REL ouder avond CJC – categorie (Afgelast)

We willen jullie graag meer informeren over de komende periode, maar…we kunnen niet in de glazen bol kijken. We zijn afhankelijk van de wet- & regelgeving i.r.t. de Corona maatregelen en de invulling van de competitie van Rugby Nederland.

Na de informatie van bovenstaande kunnen we weer verder met het plannen van de Rugby en club activiteiten.

Als laatste willen we jullie hierbij fijne feestdagen wensen en een goed uiteinde van het “Corona – jaar” 2020, maar een veel beter 2021 !!!

Vertrouwende jullie hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en tot snel bij de REL!

Met vriendelijke groet,

Bestuur Rugbyclub Etten-Leur

Bij vragen / opmerkingen en initiatieven voor bovenstaande items, contact opnemen met: