CL ZeBra REL/Tovaal CU 1 vs. WRC Te Werve CU 1 / 7-1-2023

De op één na laatste wedstrijd in de 2e fase stond oorspronkelijk gepland op 17 december, maar kon toen niet doorgaan vanwege de vorst. Nu was het droog, zonnig, niet koud en na 2 weken vakantie stonden de kids te popelen om hun eerste plek in de poule te verdedigen tegen de nummer 2 – Te Werve. Ook Te Werve heeft tot nu toe alles gewonnen, dus wie vandaag de winst pakt gaat aan kop in de poule met daarna nog maar één wedstrijd te gaan….

Na even warm lopen en oefenen waren de kids er klaar voor. Omdat de tegenstander wat spelers te kort kwam, leende het REL-Tovaal cluster ZeBra 3 spelers uit, en vervolgens klonk het fluitsignaal voor de kick-off. Al snel drukte ZeBra de eerste try, en was ook de conversie geslaagd. Een mooie opmaat voor de rest van de wedstrijd. ZeBra had in de eerste helft sterk de overhand. Er werd goed samengespeeld en de onderlinge duels werden grotendeels in het voordeel van ZeBra beslecht. In de tweede helft van de wedstrijd kwam Te Werve fel terug, en bood wat meer tegenstand – en scoorde een try. Desondanks hield ZeBra de overhand en wist met 79-5 te match te winnen.

Na afloop nog een gezamenlijke snack met de tegenstander gegeten en uitkijken naar de wedstrijd van volgende week – uit tegen Waterweg Barberians.

Fotografie: Arno vd Made, Melanie Bartels en Robbert van den Nobelen