CL Waterweg Barberians CU 2 vs. CL ZeBra REL/Tovaal CU 1 / 14-1-2023

Voor de laatste wedstrijd van deze fase mochten de spelers afreizen naar Hoek van Holland, voor het treffen met Waterweg Barberians. De Rel-Tovaal combinatie ZeBra staat deze fase ferm bovenaan in het klassement, terwijl de tegenstander tot nu toe steeds het onderspit moest delven.

Ondanks de hevige regen en wind reisden we met goed gemoed af richting Hoek van Holland. Na nog even samen opwarmen en trainen kon de match beginnen. Het duurde niet lang voordat de eerste try plus geslaagde conversie konden worden opgetekend. Gedurende de wedstrijd werd de lijn mooi uitgespeeld en verliepen de scrums zonder problemen. De tegenstander bood aardig partij in de verdediging, maar wist niet te voorkomen dat ZeBra snel uitliep. Tegen het einde van de wedstrijd wist Waterweg Barberians één keer door de ZeBra verdediging te breken en een try te scoren. De ruime winst ging desondanks naar ZeBra, die hiermee winnaar van de poule wordt. Complimenten en felicitaties voor de spelers!

Fotografie: Melanie Bartels