Wedstrijdverslagen kruisfinales Cubs 15-4-23, tegen Hawks en Bulldogs, in Almere

Mooi zonnig dagje kruisfinales in Almere.

Onze eerste wedstrijd was tegen de Hawks.
Lastig, want bij de vorige 2 wedstrijden tegen ons en de Bulldogs werden deze door hen gewonnen.
Vandaag hadden de Hawks echter een flinke kluif aan ons!
Zij leken al wat moe te zijn van hun eerdere wedstrijd, maar gingen er vol in.

De kopjes bij Rel/Tovaal hingen al snel omdat in de 1e 15 minuten de Hawks al 2x scoorden.
1 conversie werd door hen gemist.
Na de half time kwam ons cluster echter terug na een goede peptalk en maakte ze 2 try's en 2 conversies.
De laatste try ook nog eens in de laatste minuten waardoor het billenknijpend spannend was.
Gelukkig klonk daar het eindsignaal van de ref en konden we vol trots het veld aflopen.

De 2e wedstrijd tegen de Bulldogs volgde, na een korte pauze, gelijk erachteraan.
De Bulldogs hadden rust gehad waardoor ze ook fel in de wedstrijd stonden. Al snel werd een try gemaakt. Echter de conversies werden door hen gemist.
Ook in de 2e helft kon Rel niet dichtbij komen en liepen de Bulldogs verder uit...
Wel scoorden ze uiteindelijk maar van de 4 try's 1 conversie.
In de laatste minuut wist Rel/Tovaal van de 0 stand af te komen en was de uiteindelijke stand 22-5.
Hard gestreden, de jongens mogen trots op zichzelf zijn.

Na een leuke 2 dagen met Hawks en Bulldogs volgde er nog een man off the match en werden er bekers uitgereikt voor de teams.
Wij gingen er met een 2e prijs vandoor die een mooi plekje krijgt in het clubhuis.

Voor foto's, klik hier.