Wedstrijdverslag Junioren, 9 Oktober 2021

Vandaag de 3e competitiewedstrijd in de eerste fase van het seizoen 2021/2022. Deze wedstrijd was uit tegen het tweede junioren team van RC Diok.

Het was de bepalende wedstrijd voor de tweede plaats in de poule, als we deze zouden winnen en de laatste wedstrijd ook, dan zouden we zeker tweede zijn geworden. Er stond dus veel op het spel.

We begonnen de wedstrijd voortvarend, de eerste try en conversie werd binnen 5 minuten gescoord. Daarna kwam RC Diok erg sterk terug en scoorde 3 try’s in de eerste helft. Gelukkig geen conversies, zodat we met een gering verschil, 15-7, de rust in gingen.

Na de rust scoorde RC Diok vrij snel een try met een conversie. Dus de achterstand nog wat groter. Maar door een goede inzet en positieve instelling hebben we goed terug gevochten. Helaas een try afgekeurd, omdat we over de achterlijn liepen en kort voor tijd nog een try en conversie gescoord. De tijd was te kort om de stand gelijk te trekken, dus zijn we geëindigd met een 22-14 stand.

Al met al een mooie en goede wedstrijd. Beide teams waren aan elkaar gewaagd en dit beloofd veel goeds voor de rest van het seizoen.