Wedstrijdverslag Junioren, 16 Oktober 2021

Zaterdag 16 oktober was het de laatste wedstijd in de 1e fase van de competitie en de tweede thuiswedstijd van het seizoen. Het was ook de eerste wedstrijd onder het trainerschap van Quentin en Teun.

We verzamelden ons op verzoek van de trainer om 10:30 uur. Dit omdat de trainer extra aandacht wilde besteden aan de warming-up en hij wilde nog wat tactische zaken met de junioren bespreken. De opkomst was wederom goed met 19 spelers aanwezig. Helaas was de tegenstander er maar met 13 spelers. Dit betekende dat wij er geen 15 mochten opstellen.

Na een goede warming-up en een motiverende speech van de trainer in de kleedkamer begonnen de junioren volledig geconcentreerd aan de wedstijd. Het duurde dan ook niet lang voordat de eerste try voor REL werd gescoord. De tegenstander gaf in de eerste helft niet voldoende weerstand en we hadden bij de rust een comfortabele voorsprong. Het rugby spel van REL zag er goed en verzorgd uit. Iedereen ging voor de tackle en vocht voor de posities op het veld. Helaas moest er wel een 1e rij speler van REL met een gele kaart naar de kant.

Na een lekkere versnapering in de rust begonnen de junioren weer volledig opgeladen en geconcentreerd aan de tweede helft. De tegenstander gaf nu meer partij en scoorde ook 2 try's. Aan het eind van de tweede helft was de batterij van de tegenstander leeg en scoorden we nog een drietal try's, waaronder Marly's eerste try in haar nog jonge rugby loopbaan. Erg goed gedaan.

De eindstand was 46-10 in het voordeel van de REL junioren. Een mooie wedstrijd met geregeld zeer goed rugby spel. Dit team zit in de opbouwende fase en kan mooie dingen laten zien dit seizoen.

Op naar de 2e fase van de competitie!

Foto's: Robbert van den Nobelen