Wedstrijdverslag Junioren, 20 November 2021

Zaterdag 20 November, het was Super Saturday om precies te zijn. Alle teams in de CJC competitie speelden een thuiswedstijd, de bedoeling was om dit groots aan te pakken en veel toeschouwers aan te trekken, helaas hebben de aangescherpte Corona regels dit verhinderd.

Desalniettemin hebben we ons hier niet door laten ontmoedigen en hebben we er een mooie dag van gemaakt. Deze zaterdag speelden we de derde wedstijd in de 2e fase van de competitie. We moesten spelen tegen het tweede Junioren van The Dukes uit Den Bosch. Zover we konden zien aan de standentabel van onze competitie, zou dit wel eens de bepalende wedstijd kunnen zijn voor de winst in de poule (en de eventuele promotie naar de Shield competitie voor de derde fase). Tijdens de afsluitende training op de donderdag voor de wedstrijd, hebben de trainers al de volledige focus gehad op de wedstrijd, niet alleen in het game plan maar ook tussen de oren, dit om maximaal goed voorbereid te zijn voor de wedstrijd.

Volledig gefocust traden de spelers het veld op. We hadden een aantal blessures, maar we begonnen met de sterkst mogelijke opstelling aan de wedstijd. Dit leidde al relatief snel tot een try en een conversie. Goed gedaan! De concentratie bleef goed in de eerste helft en we gingen de rust in met een stand van 22 tegen 0.

Ook al waren de helaas geen bezoekers welkom langs het veld, een aantal creatieve ouders hebben het openbare fietspad als tribune gebuikt en zich netjes aan de 1.5 m afstand gehouden.

Met een aantal frisse spelers in de opstelling, zijn we begonnen aan de tweede helft. Een paar hele mooie acties van Bent en Jan gezien en ook in de tweede helft scoorden we snel een try, helaas gingen de conversies wat minder in deze wedstrijd. De focus werd ook wat minder en prompt scoorde de tegenstander een try. Dit was het moment voor de trainer om een pep-talk te geven en geconcentreerd naar het einde van de wedstrijd te gaan. We zijn geëindigd met een nette 35 tegen 5 score en met vol vertrouwen gaan we de laatste wedstrijd tegemoet. Deze is op 11 December in Valkenswaard.

Al met al een zeer leuke wedstijd om naar te kijken en wederom goed rugby gezien van de spelers. Goed gedaan, op naar de laatste wedstrijd van deze fase van de competitie.

PS: Marly had een speciale opdracht van Quentin en dat was het tellen van het aantal gemiste tackels van ons team. Ik ga niet het aantal noemen, maar het waren er in aantal meer dan onze eind score. Ik vermoed dat we de komende tijd hier meer aandacht aan gaan besteden tijdens de training.