Wedstrijdverslag Junioren, 5 Februari 2022

De derde fase van de competitie is aangebroken en vandaag hadden we de eerste wedstijd. We zijn in deze fase gepromoveerd naar de Shield Cup. Dit betekent zwaardere tegenstand en dus meer uitdagende wedstrijden. We moesten tegen de Octo Bulls. Dit is een clusterclub van de O.R.C. Black Bulls en Rugby Club Octopus.

Het zonnetje scheen en iedereen was in een goede stemming voor de wedstijd. Na het verzamelen en omkleden werd de warming-up op het trainingsveld gedaan door Quincy en Stan. Na wat oefenen met een aantal standaard spelsituaties en spelmomenten waren we klaar voor de wedstrijd. Gezien de tegenstanders, die allemaal een kop groter waren dan ons team, zou dit een erg fysieke en zware wedstijd worden (wat blijkt in E-rugby dat de tegenstander 13 tweede jaars junioren had).

De wedstrijd begon voortvarend en we konden goed tegenstand bieden en na een kleine 10 minuten scoorden we een try. Helaas lukt de conversie niet. Niet heel lang daarna scoorde de tegenstander een try en een conversie. Het spel golfde heen en weer en we konden erg goed meekomen in het fysieke spel, echter kostte dit veel kracht en energie. Net voor de rust kregen we nog 2 try's tegen en gingen we rusten met een nog te overbruggen achterstand. Na een korte peptalk in de rust van Quincy en Stan, begonnen we vol goede moed aan de tweede helft.

Het spel wat de tegenstanders speelde kostte ons zoveel energie en kracht dat we relatief snel weer 2 try's tegen kregen. Na een kleine aanpassing van het spel, meer in de lijn spelen en minder het contact zoeken, veerden we als team weer op en boden we weer een goede fase tegenstand. Dit was echter niet genoeg om de wedstijd te laten kantelen en in ons voordeel om te zetten. Helaas lukt het niet om het vertrouwen weer in het team te krijgen en naar het einde van de wedstijd toe, kregen we wederom een aantal try's om de oren. De eindstand was 5 - 57.

Het was een mooie, maar hele zware wedstijd en heel leerzaam voor de spelers. Volgende week weer hard trainen en onszelf verbeteren en dan gaan we weer vol goede moed naar de volgende wedstrijd. Deze is op zaterdag 12 Februari tegen The Dukes in Den Bosch en die hebben we in de vorige fase verslagen ..........

Foto's Robbert van den Nobelen / Angelo de Klerk